8 Temmuz 2016 Cuma

Fotoğraf makinesi inceleme: Nikon D3200

Fotoğraf makinesi inceleme: Nikon D3200

Daha fazla inceleme: TIKLA

Fotoğraf makinesi inceleme: Nikon D3200
Fotoğraf makinesi inceleme: Nikon D3200
Fotoğrafta teknolojik üstünlükler çok önemli. Örneğin sensör, piksel sayısı, lenslerin kalitesi, bodynin özellikleri. Ama bu saydıklarım profesyoneller için. Yani ekipman setine nereden baksanız en az 30-40 bin lira yatırmışlar için geçerli. E bu durumda da attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değiyor. Yani ona göre kazanıyorsunuz. Ancak iyi fotoğraf çekebilmek için öyle milyon liralar harcamak da gerekmiyor. Her zaman söylerim, eğer amacınız iyi fotoğraflar çekmekse 1. sırada bilgi, 2. sırada ilgi, 3. sırada ekipman gelir. Çok araştıracaksınız, çok okuyacaksınız, çok gezeceksiniz.

Body ve lens incelemelerimde bütçeye daha uygun, fotoğrafa gönül vermişleri üzmeyecek ve cüzdanlarını kasmayacak modelleri de ele alıyorum. Nikon D3200'de bunlardan birisi. Şimdi "Giriş seviyesi" body örneklerinden olan Nikon D3200'ün özelliklerine bakacağız.

Bir not; Eğer giriş seviyesi bir fotoğraf makinesi almaya karar verirseniz kesinlike "Kit" olarak tercih etmeyin. Bodyi ayrı, lensleri ayrı satın alın. Body+lens+lens şeklinde yapılan satışlarda bodynin özellikleri iyi olsa da lenslerden kaybediyorsunuz. Plastik lense para ödemek ve kaliteden kaybetmek, ilerde de satarken zorlanmak yerine daha kaliteli lenslere yönelin. Bu nedenle iyi araştırın. Özellikler, Fiyat ve mağaza → Araştırmak için lütfen tıklayın.Yazarın notu - Yalçın Çakır

GENEL BAKIŞ;

Nikon D3200 bodynin ilk dikkat çeken en önemli özelliği piksel sayısının yüksekliği. Bu çok iyi ve önemli bir özellik. Akranlarıyla kıyaslandığında 24.2 MP'ik sayı çoğu profesyonel bodyde bile yok. DX biçimli CMOS sensör takılı. Ancak Nikon'un profesyonel bodylerinde kullandığı EXPEED 3 işlemci Nikon D3200'de var. Ele oturan sağlamlık hissi veren fiziki yapısı ve buna karrşın hafifliği dikkat çekiyor. Ben fotoğraf çekme uğraşının aynı zamanda spor olduğuna inananlardanım;

"Işığın peşine düşüp, geze geze Bağdat'ı değilse bile uygun kadrajı bulursunuz muhakkak. Y.Ç."

Hafiflik bunun için önemli. AF nokta sayısı 11. İşinizi fazlasıyla görür. Hareketli nesne takibinde birazcık yavaş gibi ama olsun. Bu fiyata ve özelliklere bakarsanız o kadar kusur Kadı kızında bile vardır:) Ayrıca EXPEED 3 görüntü işlemcisi sayesinde 100-6400 ISO aralığında çalışabilirsiniz. İsterseniz 12 bin 800'e de çıkartılabiliyor. Ayrıca ardıl çekimlerde de (Seri Çekim) saniyede 4 kare kaydetme hızına ulaşabilirsiniiz. APS-C sensör olması da detaylarla oynama şansınızı arttırabilir. Yani bu body mevcut fiyarlarla iyi ve alınabilir. Ama ucuz ve kalitesiz lenslerle birlikte değil. Siz yine de → Body İnceleme Ana Sayfası'ndan diğer bodyleri de inceleyip kararınızı ona göre verebilirsiniz. O sayfada yanyana duran bodyler yakın özellikleri nedeniyle, daha kolay kıyaslama amaçlı yanyana ele alınmıştır. İnceleyin, okuyun, soruşturun. Cüzdanınıza kolay girmeyen para kolayca çıkmasın. Unutmayın;

"Gezen kurt aç kalmaz... Kızıllderili Atasözü"

AYRINTILI BAKIŞ;

Objektif yuvası: Nikon F objektif yuvası (AF bağlantı yerleri var.)

Objektif Uyumluluğu: AF-S ve AF-I objektiflerde otomatik netleme özelliği vardır. Diğer G ve D tipi objektiflerde, AF objektiflerde (IX NIKKOR ve F3AF için olan objektifler desteklenmez) ve AI-P objektiflerde otomatik netleme özelliği yoktur. CPU olmayan objektifler M modunda kullanılabilir, ancak fotoğraf makinesi pozometresi çalışmaz. Elektronik telemetre, maksimum diyafram değeri f/5,6 olan veya daha hızlı objektiflerle kullanılabilir.

Etkin Görüş Açısı: Yaklaşık 1,5 x objektif odak uzaklığı (35 mm biçimi eşdeğeri); Nikon DX biçimi.

Etkin Piksel Sayısı: 24,2 MP

Görüntü Sensörü: 23,2 x 15,4 mm CMOS sensörü

Toplam Piksel: 24,7 MP

Toz Silme (Azaltma): Görüntü sensörü temizleme, Görüntüden Toz Giderme Özelliği referans verileri (opsiyonel Capture NX-D yazılımı gereklidir)

Resim Boyutu: 6016 x 4000 (Büyük) 4512 x 3000 (Orta) 3008 x 2000 (Küçük)

Kayıt Formatları (Fotoğraf): NEF (RAW): 12 bit, sıkıştırılmış JPEG: İyi (yaklaşık 1 : 4), normal (yaklaşık 1 : 8) veya temel (yaklaşık 1 : 16) sıkıştırma seçenekleri sunar ve JPEG-Baseline ile uyumludur NEF (RAW)+JPEG: Hem NEF (RAW) hem de JPEG biçiminde kaydedilmiş tek bir fotoğraf

Stiller: Standart, Nötr, Canlı, Monokrom, Portre, Manzara; seçilen Picture Control değiştirilebilir

Medya: SD (Secure Digital) ve UHS-I uyumlu SDHC ve SDXC hafıza kartları

Dosya Sistemi: DCF (Fotoğraf Makinesi Dosya Sistemi Tasarımı Standardı) 2.0, DPOF (Dijital Baskı Komutu Biçimi), Exif (Dijital Sabit Resim Fotoğraf Makineleri için Aktarılabilir Resim Dosyası Biçimi) 2.3, PictBridge

Vizör: Göz düzeyinde beş aynalı tek lens yansıtmalı vizör

Büyütme: Yaklaşık olarak 0,8 x (sonsuzda 50 mm f/1,4 objektif, -1,0 m-1)

Diyoptri: -1,7 - +0,5 m-1

Netleme Ekranı: B Tipi BriteView Clear Matte Mark VII ekran

Deklanşör: Elektronik olarak kontrol edilen dikey hareketli odak düzlemli deklanşör.

Deklanşör Modları: Tek kare, Sürekli, Otomatik zamanlama, Gecikmiş uzaktan kumanda, Hızlı uzaktan kumanda, Sessiz deklanşör modu.

Enstantane: 1/3 EV'lik artışlarla 1/4000 - 30 s; Uzun Pozlama; Süre (isteğe bağlı ML-L3 uzaktan kumanda gereklidir).

Ardıl Çekim: 4 fps'ye kadar (manuel netleme, M veya S modu, deklanşör hızı 1/250 s veya daha hızlı, varsayılan değerlerdeki diğer ayarlar)

Dahili Flash: Otomatik, portre, çocuk, yakın plan, gece portresi: Otomatik açılan otomatik flaş P, S, A, M: Düğmeye basarak manuel açılan flaş. Ayrıca senkronizasyon ve veri bağlantılarına ve güvenlik kilidine sahip ISO 518 flaş yuvası.

Flash Hızı / Senkronizasyon: x=1/200 saniye, 1/200 s veya daha düşük hızda deklanşörle senkronize olur.

Flash Kontrol: TTL: 420 piksel RGB sensörü kullanan i-TTL flaş kontrolü dahili flaşta ve SB-910, SB-900, SB-800, SB-700, SB-600 veya SB-400'de kullanılabilir; matris ve merkez ağırlıklı ölçümde dijital SLR için i-TTL dengeli dolgu flaşı, noktasal ölçümde ise dijital SLR için standart i-TTL flaş kullanılır.

Flash Modları: Otomatik, kırmızı göz azaltma işlevli otomatik, otomatik yavaş senkron, kırmızı göz azaltma işlevli otomatik yavaş senkron, dolgu flaşı, kırmızı göz azaltma işlevi, yavaş senkron, kırmızı göz azaltma işlevli yavaş senkron, yavaş senkronlu arka perde, arka perde senkronu, kapalı

Flash Telafi: 1/3 EV'lik artışlarla -3 - +1 EV

Pozlama Ölçümü: 420 piksel RGB sensörü kullanan TTL pozlama ölçümü.

Pozlama Yöntemi: Matris ölçümü: 3B renkli matris ölçümü II (G ve D tipi objektiflerde); renk matrisi ölçümü II (diğer CPU objektiflerinde) Merkez ağırlıklı ölçüm: Ağırlığın %75'i, karenin ortasındaki 8 mm'lik daireye verilir Noktasal ölçüm: Seçilen netleme noktası etrafındaki 3,5 mm'lik daireyi (karenin yaklaşık %2,5'i) ölçer.

Telafi:1 /3 EV'lik artışlarla -5 - +5 EV poz telafisi

Çekim Modları: Otomatik modlar (otomatik; otomatik (flaş kapatma)); sahne modları (portre, manzara, çocuk, spor, yakın çekim, gece portresi); değişken program (P) ile programlanmış otomatik; enstantane öncelikli otomatik (S); diyafram öncelikli otomatik (A); manuel (M)

Pozlama Kilidi: AE-L/AF-L düğmesi ile algılanan değerde kilitlenen ışık düzeyi.

ISO: 1 EV'lik adımlarla ISO 100 - 6400; ISO 6400'ün üzerinde yaklaşık 1 EV (ISO 12800 eşdeğeri) olarak da ayarlanabilir; otomatik ISO duyarlılığı kontrolü kullanılabilir

AF (Otomatik Odaklanma): TTL kademe belirlemeli Nikon Multi-CAM 1000 otomatik netleme sensör modülü, 11 netleme noktası (bir adet çapraz tip sensör içerir) ve AF yardımcı aydınlatması (aralık yaklaşık 0,5 - 3 m/1 ft 8 inç - 9 ft 10 inç).

AF Alan Modu: Tek nokta AF, dinamik alan AF, otomatik alan AF, 3D-izleme (11 nokta)

AI Servo: Otomatik netleme (AF): Single-sürekli servo AF (AF-S); sürekli-servo AF (AF-C); otomatik AF-S/AF-C seçimi (AF-A); tahminli netleme izleme konu durumuna göre otomatik olarak etkinleştirilir Manuel netleme (MF): Elektronik telemetre kullanılabilir.

WB: Otomatik, ampul ışığı, floresan (7 tür), doğrudan güneş ışığı, flaş, bulutlu, gölge, önceden belirlenen beyaz ayarı, önceden belirlenen manuel hariç hassas ayarlı tümü.

Video Kaydı: Var. MOV. Sıkıştırma: H.264/MPEG-4 Gelişmiş Video Kodlaması. Boyutlar: 1920 x 1080, 30p (aşamalı)/25p/24p, (iyi)yüksek/normal 1280 x 720, 60p/50p, (iyi)yüksek/normal 640 x 424, 30p/25p, (iyi)yüksek/normal Video modu için NTSC seçildiğinde, 30p (gerçek kare hızı 29,97 fps) ve 60p (gerçek kare hızı 59,94 fps) kare hızları kullanılabilir. Video modu için PAL seçildiğinde 25p ve 50p kullanılabilir. 24p seçildiğinde gerçek kare hızı 23,976 fps'dir. ISO: ISO 200 - 6400; ISO 6400'ün üzerinde yaklaşık 1 EV (ISO 12800 eşdeğeri) olarak da ayarlanabilir.

Enerji: Bir adet şarj edilebilir Li-ion EN-EL14 pil (Paketten Çıkan).

Fiziki Özellikler: 125 x 96 x 76,5 mm (5,0 x 3,8 x 3,1 inç) Ağırlık: 505 gr (Body)

Kutu İçeriği: Body, EN-EL14 şarj edilebilir Li-ion pil (terminal kapağıyla birlikte), MH-24 pil şarj cihazı, AN-DC3 askı, EG-CP14 ses/görüntü kablosu, UC-E17 USB kablosu, DK-5 göz merceği kapağı, BS-1 aksesuar kızağı kapağı, DK-20 vizör lastiği, BF-1B gövde kapağı, ViewNX 2 CD-ROM, Referans CD'si.

Yazar: Yalçın Çakır

Fotoğraf makinesi inceleme: LUMIX G DMC-GH4U

Fotoğraf makinesi inceleme: LUMIX G DMC-GH4U

Daha fazla inceleme: TIKLA

Fotoğraf makinesi inceleme: LUMIX G DMC-GH4U
LUMIX G DMC-GH4U
Panasonic değiştirilebilir objektifli en gelişmiş yüksek özelliklere sahip yeni dijital sistem fotoğraf makinesini duyurdu. 4K video kayıt gibi yeni mühendislik teknolojilerine sahip olan Panasonic Lumix GH4 dijital fotoğraf makinesi profesyonel seviyede fotoğraf ve video kaydetmek isteyen kullanıcıların beklentilerine cevap verebiliyor.

GENEL BAKIŞ;

Kompakt ölçülerde dayanıklı ve hafif gövdesiyle Panasonic Lumix GH4 sahada çekim yapmayı seven profesyonel fotoğrafseverler için ideal bir model. 16 megapiksel yüksek çözünürlüklü Panasonic Lumix DMC GH4 sistem fotoğraf makinesi dijital fotoğrafın yanı sıra 4K kalitesinde video kayıt da yapabiliyor. Micro Four Third objektif desteği, Live MOS sensör ve Venus Engine görüntü işlemcisi ile hızlı ve hassas bir AF otomatik netleme sistemine yer verilmiş. Klasik tasarım çizgileriyle Lumix GH4 sağlam gövdesinin yanı sıra ele rahat oturan grip bölümü ve toz ile su bulaşmasına dayanıklı karakteriyle dikkat çekiyor.

AYRINTILI BAKIŞ;

SENSÖR; 17.3 x 13.0 mm (4:3 çerçeve oranı). 16.0 MP. Live MOS sensör.Ses üstü dalga filtresi ile tozdan arındırma sistemi.

KAYIT; En/Boy oranı; 4:3, 3:2, 16:9, 1:1

KAYIT FORMATI: RAW, RAW+İyi, RAW+Standart, İyi, Standart

NETLEME; Kontrast AF sistemi, Odak Modu; AFS (Tek) / AFF (Esnek) / AFC (Sürekli) / MF AF Kilidi; AF/AE KİLİT tuşu. 0.07 sn otomatik netleme süresi.

POZLAMA; Modlar; Program AE, Diyafram Öncelikli Pozlama AE, Örtücü Öncelikli AE, Manüel. AE Kilidi; AF/AE KİLİT tuşu.

WB; Denge ayarı; Otomatik / Gün Işığı / Bulutlu / Gölgelik / Akkor / Flaş / Beyaz Set 1, 2, 3, 4 / Renk sıcaklığı ayarı. WB Ayracı; 3 poz blue/amber ya da magenta/green ekseninde

ISO; .Max. 25.600

RENK SICAKLIĞI AYARI; 100K'da 2500-10000K

SERİ ÇEKİM; 0.07 saniye gibi yüksek bir otomatik netleme performansına sahip olan Panasonic Lumix GH4 dijital fotoğraf makinesi ile tam çözünürlükte saniyede 12 kare ardıl çekim yapmak olanağı var. DFD (Depth from Defocus) denilen özellikle entegre edilmiiş odaklama sistemi son derece istikrarlı çalışıyor.

VİDEO MODLARI; Yaratıcı; Program AE/ Apertür Öncelik / Örtücü Öncelik / Manuel Pozlama.

VİDEO KAYDI; Biraz da video kaydını inceleyelim. MOV ve MP4 formatında profesyonel video kaydedebiliyor. Ayrıca Sinema 4K, QFHD 4K kayıt olanakları da var. Birmedi bir de 200 ve 100 Mbps ultra hızlı (Yüksek bit hızı) video kaydetme özellikleri de eklenmiş.

GÖRÜNTÜ İŞLEMCİSİ; Body'de fotoğraflar için Venüs Engine görüntü işlemcisi kulllanılmış. 4 çekirdekli yeni özelliklere sahip bu işlemcinin yanı sıra Dijital LIVE MOS sensör ile görüntüde parazit azaltma özelliği de mevcut.

ARAYÜZÜ; USB 2.0 Yüksek Hızlı Çoklu. Ayrıca isteğe bağlı arayüz ünitesi (DMW-YAGH) eklenebiliyor.SDI çıkışları ve XLR girşileri mevcut. Bu videograph ve editörler için çok önemli. Video aktarımını senkronzie şekilde 4 ayrı çıkışla gerçekleştirebiiiyorsunuz. Bu da iş akışınızı ciddi oranda arttırıyor. Bu arayüzde her ikisi de zaman koduna sahip Full HD çıkış olanağı sunuyor.Arayüz aparatında ses girişleri de hem kondansatörlü hem de tabanca tipi profesyonel uyumlu. WIFI var.

ERGENOMİ; Klasik tasarım çizgileriyle Lumix GH4 sağlam gövdesinin yanı sıra ele rahat oturan grip bölümü ve toz ile su bulaşmasına dayanıklı karakteriyle dikkat çekiyor. Yüksek çözünürlüklü hızlı tepki veren monitörü ve ergonomik tasarımı ile Panasonic Lumix DMC GH4 dijital fotoğraf makinesi hareket halindeyken son derece esnek ve rahat çekim imkanı sunuyor.

FİZİKİ ÖZELLİKLER; Mağnezyum alaşımlı gövde. Gövdenin bir özelliği de tamamen pres döküm olması. Yani sağlam. 0C ila 40 (32F ila 104F), 0 ila 40 (32F ila 104F). Hafif ve kompakt gövdesi ile maceraya hazır bir model olan Panasonic Lumix GH4 hava geçirmez tasarımı ile en zorlu koşullarda çekim yapmaya ara vermeden işinize devam etmenize olanak tanıyor.

SHUUTTER; Deklanşörü 200 binden fazla basmaya dayanıklı olarak sunuluyor, kullanım klavuzunda.

GENİŞLEME; Harici flash takılabiliyor. Harici mikrofonlar eklenebiliyor. Grip monte edilebiliyor.

Yazar: Yalçın Çakır

Fotoğraf makinesi inceleme: Sony A 7R II

Fotoğraf makinesi inceleme: Sony A 7R II

Daha fazla inceleme: TIKLA

Fotoğraf makinesi inceleme: Sony A 7R II
Fotoğraf makinesi inceleme: Sony A 7R II
Sony fotoğraf body ve lensleri konusunda durmak biilmiyor. Hızla geliştirdiği ürün yelpazesi ile hem amatör hemm de profesyonleller için farklı fiyat ve kalite aralıklarında ürünlerini piyasaya sürüyor. α7R II'de 2016 yılı Ocak ayı itibariyle bunların en sonuncusu. Dünyanın ilk1 42,4 megapiksel arka aydınlatmalı 35 mm full frame CMOS görüntü sensörüne sahip olan Sony α7R II, görüntü çözünürlüğü, hassasiyet (ISO 102.400'e kadar3) ve hızlı tepki kabiliyetini yeni seviyelere çıkarıyor.

GENEL BAKIŞ;

Dünyanın en büyük kamera ve sensör üreticilerinden olan (Sony Crop.'a göre 2015 Mart pazar araştırmasında dünyada ilk sırada) Sony fotoğraf sektöründe de emin adımlarla ilerlediğini Sony α7R II ile gösterdi. Yüksek kapasiteli, çok özellikli sensörü, sağlam bodysi ve standartları zorlayan kalitesine karşın rakiplerine göre daha uygun sayılabilecek fiyatıyla bir adım öne çıkıyor. Aynasız kategorisinin lideri diyebiliriz. Ayrıca arka aydınlatmalı yapıya sahip 35 mm full frame görüntü sensörü olan 42,4 megapiksel CMOS sensörü ve 14 bitlik sıkışştırılmamış RAW özelliği ile de göz kamaştırıyor. Ben sahada giderek daha fazla arkadaşın aynasız modellere yöneldiğini gözlemliyorum. Bunlardan birisi de Sony α7R II...

AYRINTILI BAKIŞ;

SENSÖR; 35 mm full frame (35,9 x 24,0 mm), Exmor R® CMOS sensör. Efektif pikse sayısı 42,4 MP. Toplam piksel sayısı; yaklaşık 43,6 MP. Görüntü sensörü en/boy oranı; 3:02.

ISO; Fotoğraflar: ISO 100-25.600 (fotoğraf çekimi için ISO 50–102.400'e genişletilebilir), OTOMATİK (ISO 100-6400, alt sınır ve üst sınır seçilebilir), Video: ISO 100-25.600 eşdeğeri, OTOMATİK (ISO 100-6400 eşdeğeri, alt sınır ve üst sınır seçilebilir)

HIZ (KARE İLERLEME); Kesintisiz çekim Yüksek: 24 kare (JPEG Extra Fine L), 30 kare (JPEG Fine L), 37 kare (JPEG Standard L), 23 kare (RAW), 22 kare (RAW ve JPEG), 9 kare (RAW (Sıkıştırılmamış)), 9 kare (RAW (Sıkıştırılmamış) ve JPEG)

NETLEME; Odaklama tipi; Hızlı Hibrit AF (aşama algılamalı AF/kontrast algılamalı AF). Odaklama Noktası; 35 mm tam kare: 399 nokta (aşama algılamalı AF) APS-C: 357 nokta (aşama algılamalı AF) / 25 nokta (kontrast algılamalı AF). Netleme hassasiyeti; V -2 - EV 20 (F2,0 lens takılıyken ISO 100 eşdeğeri). AF Modu; AF-A (Otomatik AF), AF-S (Tek Çekim AF), AF-C (Kesintisiz AF), DMF (Doğrudan Manuel Netleme), Manuel Netleme. Odaklama alanı; Geniş (399 nokta (aşama algılamalı AF), 25 nokta (kontrast algılamalı AF)) / Alan / Merkez / Esnek Spot (K/O/B) / Geniş Esnek Nokta / Kilitlenen AF (Geniş / Alan / Merkez / Esnek Spot (K/O/B) / Geniş Esnek Nokta). Ayrıca; AF aydınlatıcı (dahili, LED tipi, aralık: Yaklaşık 0,30-3 m), AF Açık, Eye-start AF ve AF mikro ayar (her ikisi de isteğe bağlı LA-EA2 veya LA-EA4 takılıyken kullanılabilir), Kilitlenen AF, Eye AF, Netleme kilidi, Tahmini denetim.

POZLAMA; 1200 bölgeli değerlendirme ölçümü. Exmor® R CMOS sensör. Hassasiyet; EV -3 - EV 20 (F2,0 lens takılıyken ISO 100 eşdeğerinde). Ölçüm Modu; Merkez ağırlıklı, Spot, Çok segmentli. Pozlama Modları; OTOMATİK (iAuto/Süper Otomatik Ayarlama), Programlanmış AE (P), Diyafram açıklığı önceliği (A), Deklanşör hızı önceliği (S), Manuel (M), Video (Programlanmış AE (P)/Diyafram açıklığı önceliği (A)/Deklanşör hızı önceliği (S)/Manuel (M) ), Panoramik Çekim, Sahne Seçimi. Seçimler; Portre, Manzara, Makro, Spor Aksiyon, Gün Batımı, Gece Portre, Gece Sahnesi, Alacakaranlıkta Elde Çekim, Anti Motion Blur. Pozlama Telafisi; +/- 5,0 EV (1/3 EV, 1/2 EV kademeleri seçilebilir) (pozlama telafisi kadranı: +/- 3 EV (1/3 EV veya 1/2 EV kademeleri). AE(Braket); 9 kare ile 1/3, 1/2, 2/3 veya 1,0 EV artışlarla., Braket: Kesintisiz, Braket: Tek, 3/5/9 kare seçilebilir. 3 veya 5 kare ile 1/3, 1/2, 2/3, 1,0, 2,0 veya 3.0 EV artışlarla. AE Kilidi; Deklanşör düğmesine yarım basıldığında kilitlenir. AE kilit düğmesi bulunur. (Açık/Kapalı/Otomatik), Menüden devre dışı bırakılabilir.

DİĞER; Yüz algılama; Açık / Açık (Kayıtlı Yüzler) / Kapalı, Yüz kaydı, Yüz seçimi (Maks. algılanabilir yüz sayısı: 8). Net görüntülü digital zoom fotoğraf için; Yaklaşık: 4x. Fotoğraf için akıllı zoom; 35 mm tam kare: M: Yaklaşık 1,5x, S: Yaklaşık 2x, APS-C: M: Yaklaşık 1,3x, S: Yaklaşık 2x.

DÜZELTME; Çevresel Gölgeleme, Renk Bulanıklığı, Bozulma

OBJETİF TELAFİSİ; BIONZ X™

SMNILE SHUTTER; Var (3 kademe arasından seçilebilir).

DEKLANŞÖR; Elektronik olarak kontrol edilen, dikey, çapraz, odak düzlem tipi. Deklanşör Hızı; Ampul, Fotoğraflar: 1/8000 - 30 sn, NTSC: Otomatik modda 1/60'a kadar (Otomatik Yavaş Deklanşör modunda 1/30'a kadar), PAL: Otomatik modda 1/50'ye kadar (Otomatik Yavaş Deklanşör modunda 1/25'e kadar), Video: 1/8000 - 1/4 (1/3 kademe). Sessiz Çekim; Var, Açık/Kapalı. Flash Senkraniizasyonu /Hız; 1/250 saniye.

GÖRÜNTÜ SABİTLEME; Bodyden. Görüntü Sensörü-Kaydırma mekanizması ve 5 eksenli telafi (Telafi, lens özelliklerine göre değişir). Telafi etkiisi; 4,5 kademe (CIPA standardını temel alır. Yalnızca sendeleme/yalpalama titremesi. Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA lens takılıyken. Uzun pozlama NR kapalı.)

ARAYÜZ; PC; Yığın depolama, MTP, PC ile uzaktan kumanda. Mikro USB; Var. Kablosuz LAN (Dahili); Wi-Fi® Uyumlu, IEEE802.11 b/g/n (2,4 GHz bant)2: Fotoğraf ve videoları akıllı telefonlarda, bilgisayarlarda ve TV'lerde oynatma. NFC; Var (NFC Forum Tip 3 Etiket ile uyumlu, Uzaktan tek dokunuş, Tek dokunuşla paylaşma. HD Çıkış; HDMI mikro konnektör (Tip D), BRAVIA® Sync (bağlantı menüsü), PhotoTV HD, 4K video çıkışı, 4K fotoğraf gösterme. Ses ve diğer; Birlikte verilen yuva adaptörüyle uyumlu Otomatik Kilitlenen Aksesuar Yuvası, Mikrofon terminali (3,5 mm Stereo mini jak), Kulaklık terminali (3,5 mm Stereo mini jak), Dikey Kol Konnektörü. Multi/Mikro USB Terminali Çoklu Arayüz Yuvası Mikrofon mini jakı Kulaklık mini jakı Dikey Kol Konnektörü. Ses; Dahili stereo mikrofon veya XLR-K2M/ECM-XYST1M (ayrı satılır)

SHUTTER ÖMRÜ; 500.000 Döngü

ENERJİ; NP-FW50 Şarj Edilebilir Pil Paketi. Fotoğraf; Yaklaşık 290 çekim (vizör)/yaklaşık 340 çekim (LCD ekran) (CIPA standardı)

BOYUT; 126,9 x 95,7 x 60,3 mm

AĞIRLIK; 82 g (Yalnızca Gövde) / 625 g (Pil ve ortamla)

FİZİKSEL; Magnezyum alaşım, Sağlam plastik dış yüzey. 32°-104°F / 0-40°C.

WIFI; NFC Tek dokunuş işlevselliği, Wi-Fi®, Telefonda, TV'de görüntüleme özelliği var.

KUTU İÇERİĞİ;

Elektrik Kablosu

Şarj Edilebilir Pil NP-FW50 X 2

Kablo Koruyucusu

AC Adaptörü AC-UD10

Pil Şarj Cihazı BC-VW1

Omuz Askısı

Gövde Kapağı

Aksesuar Yuvası Kapağı

Mercek Kapağı

Mikro USB Kablosu

Yazar: Yalçın Çakır

Fotoğraf makinesi inceleme: Nikon D4S

Fotoğraf makinesi inceleme: Nikon D4S

Daha fazla inceleme için TIKLAYIN

Nikon body
Nikon D4S
Nikon djital fotoğraf bodysi pazarına bir ağır adımlarla girdi ama DSLR modellerinde D4 serisi iie hızı ve kaliteyi bir üst basamağa taşıdı. Özellikle D4S modeli body Nikon'un kendi teknolojisinin tam anlamıyla sınırlarını zorluyor.

GENEL BAKIŞ;

Duyurusu 2014 yılı Şubat ayında yapılan D4S görünüş olarak kardeşi D4'e neredeyse tıpa tıp benzese de teknik anlamda çok daha yeni ve gelişmiiş özellikler eklenmiş. Örneğin D4 modeli gibi D4S'de de 16.2 MP sensörle gelliyor ama bu kez sensör geliştirilmiş. Bu sayese yüksek ISO değerlerinde parazit ve gürültü çok az. Yani düşük ışıkta yüksek kaliteli fotoğraflar elde etmenizi sağlıyor. Fiyatı oldukça yüksek ancak pprofesyonel çekim yapanlara göre fiyat/performans kıyaslamasında normal sayılabilir. Daha çok hız öncelikli çalışanlara, haber, vahşi yaşam, spor ve sanat çekimi yapanlara hitap ediyor.

AYRINTILI BAKIŞ;

SENSÖR; 36,0 mm x 23,9 mm CMOS (FX biçimi). Toplam piksel sayıısı; 16,6 milyon (yaklaşık). EOS-1D X'in içindeki 24x36mm sensör, 35mm film ile tam olarak aynı boyuttadır. Bu sayede geniş açı lensler, geniş görüş açıları üreterek görsel vurguyu artırmak isteyen fotoğrafçıların hızlı-diyaframlı
lenslerden sığ alan derinliklerini kullanmasını sağlayıp, en iyi performansını
gösterecek şekilde kullanılabilirler.

ISO; Klasik ISO aralığı 100-26.600. Ama siz bu değeri istereniz 50 binin üstüne zorlayabiliyorsunuz.. Düşük ışıkla yapılan çekimlerde (lense bağlı olmak kaydıyla) karenin kenarlarındaki perspektif şişme ya da fıçı etkisi ile kararmalar en aza indirilmiş. 1/3, 1/2 veya 1 EV'lik adımlarla 100 ila 25600. ISO 100'ün altında yaklaşık 0,3, 0,5, 0,7 veya 1 EV (ISO 50 dengi) ya da yaklaşık 0,3, 0,5, 0,7, 1, 2, 3 ve 4 EV (ISO 409600 dengi) ISO 25600 veya üzeri olarak da ayarlanabilir; otomatik ISO duyarlılığı kontrolü mevcut.

HIZ (KARE İLERLEME); D4 bodyde saniyede 10 kare fps, D4S'de ise 11 kare hızına çıkabiliiyorsunuz. Üzerinde Expee 4 işlemci var ama bu da D4 modeline göre daha geliştirilmiş. Yani görüntü işleme, netlk ve çarpraz algoritmik hesaplama hızları arttırılmış. 10 fps'ye kadar (CL) veya 10-11 fps (CH)

NETLEME; Nikon D4S'de klasik 51 noktadan AF özelliği korunmuş ama bunun yanına Multi-Cam 3500 FX modülü eklenmiş. Bu modülde de D4'e göre iyileştirmeler yapılıp Grup AF özelliği de eklenmiş. Yani hareketli bir konuyu kontrast izlemesi de ekleyerek sürekli takip moduna alma özelliği var. Store by Orientation... Buna yüz tanıma özelliği de diyebiiliriz. Group Area AF beş farklı AF alanını sürekli izliyor. Bu beş AF alanı kompozisyona uygun olarak 51 nokta üzerinden ayarlanabiliyor. D4 serisinde lduğu gibi D4S'nin AF otomatik odaklama sistemi de 9 nokta, 21 nokta ve 51 nokta şeklinde ayarlanabiliyor. AF alanı braketlerine sahip (kadraj kılavuz çizgileri görüntülenebilir) B tipi BriteView Clear Matte Mark VIII ekran. TTL kademe belirlemeli Nikon Multi-CAM 3500FX otomatik netleme sensör modülü, ince ayar ve 51 netleme noktası (15 çapraz tip sensör dahil; f/8 11 sensör tarafından desteklenir)

POZLAMA; Yaklaşık 91K (91.000) piksel RGB sensörü kullanan TTL pozlama ölçümü.

ÖLÇÜM YÖNTEMLERİ; Matris: 3B renkli matris ölçümü II (G, E ve D tipi objektifler); renkli matris ölçümü III (diğer CPU objektifleri); kullanıcı tarafından objektif verileri sağlanırsa CPU olmayan objektiflerde de renkli matris ölçümü kullanılabilir. Merkez ağırlıklı: Ağırlığın %75'i, karenin ortasındaki 12 mm'lik daireye verilir. Dairenin çapı 8, 15 veya 20 mm olarak değiştirilebilir ya da ağırlık tüm çerçevenin ortalamasına göre belirlenebilir (CPU olmayan objektifler 12 mm'lik daire kullanır). Noktasal: Seçilen netleme noktası etrafındaki 4 mm'lik daireyi (karenin yaklaşık %1,5'i) ölçer (CPU olmayan objektif kullanılıyorsa merkezi netleme noktasındadır)

WB; Otomatik (2 tür), ampul ışığı, floresan (7 tür), doğrudan güneş ışığı, flaş, bulutlu, gölge, önceden belirl. beyaz ayarı (6'ya kadar değer saklanabilir, canlı görüntüleme sırasında noktasal beyaz dengesi ölçümü kullanılabilir), renk sıcaklığını (2500 K– 10000 K) seçme işlemlerinin hepsi ince ayarlardan yapılabilir.

RAW S; Ve biz fotoğraf tutkunlarınıın merakla beklediği bir özelliği daha Nikon (Geç de olsa) D4S bodye eklemiş. Nedir o? RAW S kaydı. Aslında Canon'un bir süredir profesyonell bodylerine eklediği profesyonel bir kayıt formatı RAW S. 5 MP'ye yakın RAW S dosyası kaydedebilirsiniz.

DEPOLAMA/KAYIT FORMATI; NEF (RAW): 12 veya 14 bit, kayıpsız sıkıştırılmış, sıkıştırılmış veya sıkıştırılamamış; küçük boyut mevcuttur (yalnızca 12 bit sıkıştırılmamış), TIFF (RGB), JPEG: İyi (yaklaşık 1 : 4), normal (yaklaşık 1 : 8) veya temel (yaklaşık 1 : 16) sıkıştırma seçenekleri sunar ve JPEG-Baseline ile uyumludur (Boyut öncelikli); En iyi kalitede sıkıştırma mümkündür, NEF (RAW)+JPEG: Hem NEF (RAW) hem de JPEG biçiminde kaydedilmiş tek bir fotoğraf

KAYIT ORTAMI: CompactFlash (CF) (Tip I, UDMA 7 ile uyumludur), XQD Tipi Hafıza. Çift kart yuvasına sahip. Ayrıca DCF 2.0, DPOF, Exif 2.3, PictBridge dosya sistemine sahip.

RESİM BOYUTLARI; (L) 4928 x 3280, (M) 3696 x 2456, (S) 2464 x 1640, DX, (L) 3200 x 2128, (M) 2400 x 1592, (S) 1600 x 1064, 5 : 4, (L) 4096 x 3280, (M) 3072 x 2456, (S) 2048 x 1640, 1,2x, (L) 4096 x 2720, (M) 3072 x 2040, (S) 2048 x 1360

ÇEKİM MODLARI; Değişken program (P) ile programlanmış otomatik; enstantane öncelikli otomatik (S); diyafram öncelikli otomatik (A); manuel (M)

TELAFİ; 1/3, 1/2 veya 1 EV'lik adımlarla –5 ila +5 EV

PICTURE STYLE; Standart, Nötr, Canlı, Monokrom, Portre, Manzara; seçilen Picture Control değiştirilebilir; özel Picture Control ayarları için depolama alanı.

VİZÖR / OBTÜRATÖR; Nikon mühendisleri vizör, abtüratör ve ayna sistemlerinde de iyileştirmelete gitmişler. Örneğin titreme yok denecek kadar az seviyelere çekilmiş. Beşli prizma tek lens yansıtmalı vizör

DİYOPTRİ AYARI: Var. -3 ila +1 m?1

ENSTANTANE HIZI; 1/3, 1/2 veya 1 EV'lik adımlarla 1/8.000 - 30 s; uzun pozlama, süre, X250

DEKLANŞÖR MODU; S (tek kare), CL (sürekli yavaş hız), CH (sürekli yüksek hız), Q (sessiz deklanşör), Otomatik zamanlama, MUP (ayna kaldırma)

SHUTTER; Haber, vahşi yaşam, magazin ve spor basının işine yarayacak gibi gözüken Nikon D4S modeli bodyde (Çok fotoğraf çekenler için) merak edilen bir unsur da Shutter yani perde ömrüydü. Firmanın açıklamasına göre bu sayı 400.000.

OBJEKTİF YUVASI; Nikon F objektif yuvası. Objektif uymluluğuda oldukça iyi. G, E ve D tipi objektifler (PC objektifler için bazı kısıtlamalar geçerlidir) ve DX objektifler (DX 24 x 16 1,5X görüntü alanı kullanan), AI-P NIKKOR objektifler ve CPU'su olmayan AI objektiflerin (yalnızca A ve M pozlama modları) de dahil olduğu AF NIKKOR objektiflerle uyumludur. IX NIKKOR objektifler, F3AF'ye yönelik objektifler ve AI olmayan objektifler kullanılamaz.

ÇIKIŞLAR VE GİRİŞLER; Yüksek Hızlı USB, C Tipi mini-pin HDMI konektörü, Stereo mini-pin soket (3,5 mm çap; elektrik fişi desteği), Stereo mini pin soket (3,5 mm çap), Opsiyonel uzaktan kumandayı, opsiyonel WR-R10'u (WR-A10 adaptör gerekir) veya WR-1 Kablosuz Uzaktan Kumandayı, GP-1/GP-1A GPS ünitesini veya NMEA0183 sürüm 2.01 ya da 3.01 (opsiyonel MC-35 GPS adaptör kablosu ve D-sub 9 pinli konektör gerekir) ile uyumlu bir GPS cihazını bağlamak için kullanılabilir , Opsiyonel uzaktan kumandayı, opsiyonel WR-R10'u (WR-A10 adaptör gerekir) veya WR-1 Kablosuz Uzaktan Kumandayı, GP-1/GP-1A GPS ünitesini veya NMEA0183 sürüm 2.01 ya da 3.01 (opsiyonel MC-35 GPS adaptör kablosu ve D-sub 9 pinli konektör gerekir) ile uyumlu bir GPS cihazını bağlamak için kullanılabilir.

TOZ ALMA SİSTEMİ; Görüntü sensörü temizleme, Toz Giderme referans verileri (opsiyonel Capture NX-D yazılımı gereklidir)

ENERJİ; Lityum-iyon pil kullanılan D4S'de pilin gücü de arttırılmış. Li-ion EN-EL18a pil.

KUTUDAN ÇIKAN AKSESUARLAR; BF-1B gövde kapağı, BS-2 aksesuar kızağı kapağı, terminal kapaklı EN-EL18a şarj edilebilir Li-ion pil, güç kablosu ve iki temas koruyucu ile verilen MH-26a pil şarj cihazı (güç kablosunun şekli, ürünün satıldığı ülkeye bağlıdır), USB kablo mandalı, HDMI kablo mandalı, stereo mini fiş kablosu için UF-2 konektör kapağı, UC-E15 USB kablosu, ViewNX 2 yükleme CD'si, AN-DC11 askı.

AĞIRLIK; 1 kilo 240 gram.

Yazar: Yalçın Çakır

Fotoğraf Makinesi inceleme: Canon EOS-1D X

Fotoğraf Makinesi inceleme: Canon EOS-1D X

Daha fazla İnceleme için TIKLAYIN

Canon body
Canon EOS-1D X
Hem hız hem çözünürlük için en üst seviye çözümler arayanlar için üretilen Canon'un gelmiş geçmiş en iyi bodysi diyebileceğim bir model; EOS-1D X.

GENEL BAKIŞ;

2xDigic 5+ işlemciye sahip. Full Frame CMOS sönsörlü. 18 mp sensör CMOS standardında. Ve saniyede 12 kareye kadar çekebiliyor. ISO aralığı 100 - 51.200. Ancak istenirse 204.800'e kadar çıkartılabiliyor. Tüm koşullarda net görüntü yakalamak için 61 noktalı AF sistemi, 100.000 piksel RGB AE ölçümü de cabası. Bildiğiniz tüm bağlantı noktalarına ek olarak ethernet bağlantı portu. 14 bit A/D görüntü verisi aktarma performansı. Ayrıca çektiğiniz görüntüleri anında yedek alma olanağı. Sessiz mod ve ileri seviye dahili sensör temizleme (EICS) olanağı, çift Compact Flash hafıza kartı soketi.

AYRINTILI BAKIŞ;

SENSÖR; Yeni 18,1 megapiksel CMOS sensörü, 5208 x 3477 piksel boyutlu. Toplamda yaklaşık 19,3 megapiksel.

ISO; Müthiş bir çok yönlülük sergileyen EOS-1D X'in ISO 100 ila ISO 51.200 aralığında tam on duraklı ISO hassasiyeti vardır. Genişletme ayarlarıyla bu aralığın ötesine geçilebilir. ISO 102.400 ve ISO 204.800 hassasiyetleri
elde edilebilir ki bu değerler gözetleme ve belgesel fotoğrafçılığı için idealdir. ISO aralığı, ISO 50 seviyesine de indirilebilir ve güneşli günlerde veya düşük enstantane hızlarında çekim yaparken kullanılabilir. ISO Hassasiyeti: Otomatik (100-51200), 100-51200 (1/3 duraklı veya tam duraklı artışlarla). ISO, L'ye genişletilebilir: 50, H1 102400, H2 204800...

HIZ (KARE İLERLEME); EOS fotoğraf makinelerinin en önemli bileşeni
DIGIC işlemcidir; fotoğraf makinesinin ana işlevlerini kontrol ettiği gibi sensör verilerini izlenebilir görüntü dosyalarına dönüştürür. EOS-1D X, fotoğraf makinesinin 18 megapiksel sensöründen gelen, 14 kare/ sn'ye varan hızlarda çekilmiş çok yüklü miktardaki görüntüyü işlemek için bir çift yeni geliştirilen DIGIC 5+ işlemciyi kullanır. Ayrıca, EOS-1D X'te fazladan bir DIGIC 4 işlemci vardır. Bu işlemci, EOS akıllı Konu Analizi sistemini (iSA) güçlendirdiği gibi otomatik odaklanmayı kontrol eden ilave bir mikro işlemci vazifesi görür. JPEG veya RAW formatında full-frame 18,1 megapikselle müthiş bir hızda, 12 kare/sn'de çekim yapabilir. Çekim hızı Süper Yüksek Hız
modunda, ayna kilitlenip sabit odak ve poz kullanılarak* 14 kare/sn'ye kadar çıkarılabilir. Dörtlü Aktif Ayna Durdurucu teknolojisiyle ‘ayna yansıması’ ve ayna hareketinin neden olduğu iç titreşimler azaltılmış.

NETLEME; Özel CMOS sensörlü TTL-CT-SIR. Karenin dört bir yanına dağılmış toplam 61 odaklanma noktası geniş bir AF hassasiyeti alanı sağlar. Burada 41 çapraz tipte nokta bulunur. Bunların dört tanesi çift çapraz tipte tasarlandığından hem dikey hem de yatay hatta hassasiyeti güçlendirir. 61 Nokta/41 f/4 çapraz tipte AF noktası; f/2.8'de 5 dual çapraz tipte dahil. Çapraz AF noktası sayısı lense bağlı olarak değişir. AF Çalışma Aralığı: EV -2 - 18 (23°C ve ISO100'de). Af Modları: Tek Çekim, AI Servo. AF Nokta seçimi: Otomatik seçim: 61 noktalı AF. Manuel seçim: Tek noktalı AF (61, sadece 41 çapraz tipte, 15 veya 9 nokta seçilebilir). Manuel seçim: Spot AF. Manuel seçim: AF nokta Genişletme 4 nokta (yukarı, aşağı, sol, sağ). Manuel seçim: AF nokta Genişletme civardaki 8 nokta. Manuel seçim: Bölge AF. Dikey ve yatay çekim için ayrı ayrı AF noktası seçilebilir. AF Kilidi: Tek Çekim AF modunda deklanşöre yarım basıldığında veya AF-ON tuşuna basıldığında kilitlenir. AF Mikro Ayar: AF Menüsü, +/- 20 adımlı (Zum seçenekleri içi geniş ve tele seçenekler), Tüm lenslerde aynı miktarda ayarlar 40 lense kadar ayrı ayrı ayarlanabilir. Ayarlar seri numaralarıyla hatırlatılır.

POZLAMA; EOS-1D X’in özel bir DIGIC 4 işlemciyle desteklenen 100.000 pikselli RGB Ölçüm Sensörü her sahneyi renklerine ve sahnede yüz bulunup bulunmadığına göre analiz eder. Belirgin bir renk söz konusu olduğunda, poz okumaları aşırı veya düşük pozlamayı önleyecek şekilde değiştirilir. Karede bir yüz tespit edilirse, poz ölçümü bu bölgeye doğru kaydırılarak hata payı asgari düzeye indirilir ve cilt tonları daha iyi yansıtılır.

Konu tanıma verisi ayrıca otomatik beyaz dengesi (AWB) ve Otomatik Işık
İyileştirici (ALO) teknolojilerinin doğruluğunu artırmak için de kullanılır. Ölçüm Modları: 100.000 piksel RGB AE sensörden 252 bölgeli TTL tam diyaframlı ölçüm (1) Değerlendirmeli ölçüm (tüm AF noktalarına bağlı. (2) Kısmi ölçüm (vizörün yakl. %6,5'i, merkezde) (3) Spot ölçüm: Merkez spot ölçüm (yakl. %2,5 vizör) AF noktası bağlantılı spot ölçüm Çoklu/Spot ölçüm (Maks 8 spot ölçümü girişi) (4) Merkez ağırlık ortalamalı ölçüm. Ölçüm Aralığı: EV 0-20 (23 °C'de, 50mm f/1.4 lensle ISO100'de). AE Kilidi: Otomatik: Değerlendirmeli ölçümle Tek Çekim AF modunda odaklanma gerçekleştirildiğinde poz kilitlenir. Manuel: AE kilit tuşu ile; P, TV ve AV modlarında. Poz Telafisi: 1/3 veya 1/2 duraklı artışlarla +/-5 EV (AEB ile birleştirilebilir). AEB: 2, 3, 5 veya 7 Çekim +/-3 EV 1/3 veya 1/2 duraklı artışlarla...

WB; Auto dahil tüm modlar seçilebilir durumdadır. isterseniz manuel olarak da değerleri girebilirsiniz. Bu harici kelvinmetre ile yapılan ölçümlerde elde edilen verlerin bodye girilmesi aççısından çok önemlidir. Görüntü sensörüyle otomatik beyaz ayarı var. Ayarlar: AWB, Gün ışığı, Gölgeli, Bulutlu, Tungsten, Beyaz Floresan ışık, Flaş, Özel, Renk Sıcaklığı
Ayarı:. Beyaz ayarı telafisi: 1. Mavi/Amber +/-9 2. Macenta/Yeşil +/-9.
Özel Beyaz Ayarı: Evet, 5 ayar kaydedilebilir. BA Braketleme Tek seviyeli artışlarla +/-3 seviye. Her deklanşör serbest bırakıldığında braketlenmiş 3 görüntü. Seçilebilir Mavi/Amber zemin veya Macenta/Yeşil zemin.

DÜZELTMELER; Lens düzeltisi EOS-1D X üç tipte lens düzeltisi gerçekleştirerek Canon’un EF lens seçeneklerinin kalitesini artırır. Periferi aydınlatma düzeltisi, genelde geniş diyaframlarla yapılan çekimlerde görülen, karenin kenarlarına doğru ışık düşmesi olasılıklarının giderilmesine yöneliktir. Kromatik bozulma düzeltisi, karedeki farklı noktalarda farklı renklerdeki ışıklar yoğunlaştığı zaman meydana gelen, yanal ve eksenel kromatik bozulma kaynaklı renk dağılması ve yumuşak halo sorunlarının üstesinden gelir. Çarpıklık düzeltisi ise gerektiğinde görüntü izlemesi yapılırken uygulanabilir. Kare kenarlarından düz çizgili nesneler görüldüğü
zaman karşılaşılan düşük seviyelerdeki içbükey ve fıçı sapmalarını giderir.

RAW S; Var.

DEKLANŞÖR; Tür Elektronik olarak kontrol edilen; odak düzlemli deklanşör
Hız 30-1/8000 sn (1/2 veya 1/3 duraklı artışlar) + Bulb (Kullanılabilir enstantane hızı aralığı çekim moduna göre değişir)

VİZÖR; Tür Pentaprism. Kapsam (Dikey/Yatay) Yakl. %100
Büyütme Yakl. 0.76x 1 Göz noktası Yakl. 20mm (göz desteği lens merkezinden). Diopter Düzeltisi -3 ila +1 m-1 (diopter) Odaklanma Ekranı Değiştirilebilir (12 tip, opsiyonel). Standart Odaklanma Ekranı Ec-CV Ayna Hızlı dönüşlü yarım ayna (Aktarım: 40:60 yansıtma oranı, EF600mm f/4 veya daha küçüğü ile ayna kesimi yok) Vizör Bilgileri AF bilgileri: AF noktaları, odak doğrulama ışığı, AF durum göstergesi. Pozlama bilgileri: Ölçüm modu, çekim modu, AE kilidi, enstantane hızı, diyafram, poz telafisi, ISO hızı (hep gösterilir), poz seviyesi, pozlama uyarısı Flaş bilgileri: Flaş
hazır, FP flaş, FE kilidi, flaş poz seviyesi. Görüntü bilgileri: Beyaz ayarı düzeltisi, vurgulama tonu önceliği (D+), maksimum patlama (2 basamaklı gösterim), CF kartı bilgileri, JPEG/RAW göstergesi, pil kontrolü simgesi. Kompozisyon bilgileri. Kılavuz, elektronik seviye Alan derinliği önizleme Evet, Alan Derinliği önizleme tuşuyla. Vizör koruyucu Dahili Canon.

ÇEKİM; Modlar Program AE, Enstantane Öncelikli AE, Diyafram Öncelikli AE, Manuel Resim Stilleri Otomatik, Standart, Portre, Manzara, Nötr, Faithful, Tek Renkli, Kullanıcı Tanımlı (x3) Renk Alanı sRGB ve Adobe RGB.

Görüntü İşleme Vurgulama Tonu Önceliği, Otomatik Işık İyileştirici (4 ayar), Uzun pozda parazit azaltma. Yüksek ISO hızı parazit azaltma (4 ayar) Lens Periferi aydınlatmasının Otomatik Düzeltmesi. Kromatik bozulma düzeltisi, Distorsiyon düzeltisi, M1, M2 veya S olarak yeniden boyutlandır. RAW görüntü işleme - sadece görüntü İzleme sırasında, Çoklu poz. Sürücü modları Tek tek, Sürekli L, Sürekli H, 14 kare/sn, Süper yüksek hızlı, Otomatik Zamanlayıcı (2sn, 10sn), Sessiz tek tek çekim. Sürekli Çekim Maks. Yakl. 12 kare/sn. (180 görüntüye (JPEG)1 38 görüntüye (RAW))2 (UDMA kartla)3 kadar hız korunabilir, ayna kilitliyken ve pozlama ile AF kilidi ilk karedeyken 14 kare/sn.

DOSYA TİPİ: Fotoğraf Tipi JPEG: 10 sıkıştırma seçenekleri (Exif 2,3 uyumlu)/Design rule for Camera File system (2.0), RAW: RAW, sRAW (14bit, Canon orijinal RAW 2. sürüm ), Digital Print Order Format [DPOF] Sürüm 1.1 uyumlu RAW+JPEG eşzamanlı kayıt: Evet, herhangi bir RAW + JPEG kombinasyonu olabilir, farklı kartlara farklı formatlarda kayıt yapılabilir
Görüntü Boyutu JPEG: (L) 5184x3456, (M1) 4608x3072, (M2) 3456x2304, (S1) 2592x1728, RAW: (RAW) 5184x3456, (M-RAW) 3888 x 2592, (S-RAW) 2592x 1728 Video Tipi MOV (Video: H.264 Intra frame/inter frame,

Sesli: Lineer PCM) Video Boyutu 1920 x 1080 (29,97, 25, 23,976 kare/sn)
intra veya inter kare 1280 x 720 (59,94, 50 kare/sn) intra veya inter kare
640 x 480 (59,94, 50 kare/sn) inter frame Film Uzunluğu Maks süre 29 dk. 59 sn, Maks tek dosya boyutu 4GB. Ses Dosyaları WAVE (tek ses). Klasörler Manuel olarak yeni klasör oluşturulabilir ve seçilebilir. Dosya Numarası Verme (1) Ardışık numaralandırma (2) Otomatik sıfırlama (3) Manuel sıfırlama.

DİĞER; Özel İşlevler 99 ayarlı 31 Özel İşlev. Metadata Etiketleme Kullanıcı telif hakkı bilgileri. (fotoğraf makinesi içinde ayarlanabilir) LCD Panel/Aydınlatma. Sudan/Tozdan korumalı. Ses Notu 30sn/görüntü'ye kadar - 48Khz veya 8Khz. Akıllı Yön Sensörü var. İzleme zumu 1.5x - 10x, Piksel seviyesi büyütme var. Görüntüleme Formatları (1) Bilgi gösterimli tek resim (2 seviye) (2) Tek resim (3) 4 resimlik indeks (4) 9 resimlik indeks (5) Büyütülmüş gösterim (6) Video düzenleme. Slayt Gösterisi Görüntü seçimi: Tüm görüntüler, Tarihe göre, Klasöre göre, Videolar, Fotoğraflar,
Derecelendirme. İzleme süresi: 1/2/3/5/10 veya 20 saniye. Tekrarla: Açık/Kapalı Histogram Parlaklık: Evet. RGB: Evet Vurgulama Uyarısı Evet Görüntü Silme/Koruma Silme: Tek görüntü, Klasördeki tüm görüntüler, İşaretli görüntüler, korumasız görüntüler Korumaya alma: Her seferinde bir resim koruması.

ARABİRİM; Bilgisayar Hi-Speed USB. Diğer Video çıkışı (PAL/NTSC) (USB terminalle entegre), HDMI mini çıkış (HDMI-CEC uyumlu), Sistem genişletme terminali (WFT-E6/GP-E1 için), Harici mikrofon (Stereo mini jak), RJ-45 (gigabyte ethernet).

DEPOLAMA; Tür 2x CompactFlash Tip I/II (Microdrive ile uyumlu değil) (UDMA 7 uyumlu).

GÜÇ KAYNAĞI; Piller Şarj edilebilir Lion Pil LP-E4N (verilir), 1xCR2025İ tarih ve ayarlar için... Pil ömrü Yakl.1120 (23 °C'de)1 Yakl. 860 (0 °C'de).

FİZİKSEL ÖZELLİKLER; Gövde Malzemeleri Magnezyum Alaşımlı gövde kapakları. Çalıştırma Ortamı 0-45, %85 veya daha az nem. Boyutlar (GxYxE) 158x 163,6x 82,7mm. Ağırlık (yalnızca gövde) Yakl. 1340g.

Yazar: Yalçın Çakır

7 Temmuz 2016 Perşembe

Gezi Parkı'nda fotoğrafçı olmak - 14

Gezi Parkı'nda fotoğrafçı olmak - 14

Gezi Parkı. Gün gün tüm gelişmeler. 14. Bölüm

Taksim Şehitleri Parkı



9 Temmuz 2013 – Salı…

Sabah yayından sonra yine Taksim’ e gittim. Fotoğraf sanatçısı Ali Öz’le karşılaştık. Taksim Dayanışması’nın basın toplantısına gidiyordu. “Parkta buluşuruz” dedim. Önden gidip fotoğraf çekmek istiyordum. Parkın ortasındaki büyük havuzun oradaki merdivenlerin başına bir afiş asılmıştı.

“Taksim Şehitleri Parkı – Hoş geldiniz – 1977 / 2013”

Afişin hemen altında merdivenlerin başında bir koltuk. Koltukta da suratından yaralanmış ve burun bölgesi bandajlar içinde bir genç oturuyordu. Belediye ekipleri hala çalışıyor, çiçek dikip, büyük saksılar içindeki ağaçları yerleştiriyordu parka. Banklarda, yerlerde uyuyanlar vardı. Park sıfırdan, yeniden yapılmış, süslenmişti.



Fotoğraf: Yalçın Çakır - Taksim, Gezi Parkı 09 Temmuz 2013

Basın toplantısından sonra sloganlar atarak geldi, Taksim Dayanışması üyeleri. Yürüyerek parkı dolaşıp, havuzun yanında asılı afişin altında basın açıklaması yaptılar. Mücadeleye devam edilecekti. Grup dağıldı. Çimenlerin üzerine konulan taşlara sprey boyayla isimler yazılmıştı. Ben de son kare fotoğrafımı çekip, çıktım parktan.

“Mustafa Sarı / Rahmet eylesin”

“Ethem Sarısülük / Ölümsüzdür”

“Abdullah Cömert / Ölümsüzdür”

“Medeni Yıldırım / Ölümsüzdür”

“Mehmet Ayvalıtaş / Ölümsüzdür”



Fotoğraf: Yalçın Çakır - Taksim, Gezi Parkı 19 Temmuz 2013

Devamı yayınlanacak...

Gezi Parkı'nda fotoğrafçı olmak - 13

Gezi Parkı'nda fotoğrafçı olmak - 13

Bitmeyen gece!..



16 Haziran 2013 – Pazar… Eylemlerin 21. Günü

Gezi Parkı boşaltıldı. Ortalık savaş alanı. Heryer duman, gaz, su... Saat gece yarısına yaklaşıyor. Artık yavaş yavaş 16 Haziran 2013 gününe giriyoruz.

Sokak aralarında, cadde üzerinde yer yer çatışmalar sürüyordu. Bir ara Sıraselviler’e çıktım aralardan. Polisler yolun üzerindeki konsolosluğun yanındaki iş hanına kaçanların peşindeydi. Kapıyı açtıramayınca üzerindeki tahta işlemeleri vura vura kırmış ve açılan deliklere ancak sığan tüfeklerinin namlularını uzatmış gaz bombası atıyorlardı içeri.

O binaya sığınan arkadaş anlattı sonradan. Polis gaz sıkmaya başlayınca içeri kaçmışlar. Yanında bir de engelli genç varmış. Polis içeri gaz bombası sıkınca en üst kata kadar çıkmışlar. Yarım saat kadar bekledikten sonra aşağı inip dışarı çıkmışlar. Çiçek Bar'ın köşesindeki polislerle tartıştıktan sonra geçmelerine izin verilmiş.

Sıraselviler’in girişinde soldaki ilk sokağın başındaydım. Kazancı Yokuşu'na bağlanır o sokak. Eylemciler ara ara kafalarını gösterip slogan atıp geri çekiliyorlar. Eski Maksim Gazinosu önünde bekleyen polisler gaz bombası attılar tüfekten. Sokağa kaçtım bende. Gaz bombası hemen yandaki otelin girişine düşmüştü. Yavaş yavaş geri dönüyordum. O sokağın merdivenleri rezalettir. Tam son basamağa gelip kafamı sağa döndürdüm ki, TOMA karşımdaydı. TOMA’nın su sıkacağını çıkarttığı sesten anlarsınız eğer eylemlerde çok bulunmuşsanız. Ve duyduğum ses basınçlı suyun geleceğini anlatıyordu. Ah ulan, aklıma o afiş geldi;

“Orama Toma. Burama To…”



Fotoğraf: Yalçın Çakır - Taksim, Gezi Parkı 16 Haziran 2013

Suyun çıktığını gördüğüm anda arkamı döndüm. Direk üzerime sıkmıştı. Kıçımın üzerinde kayıyordum aşağıya doğru. Sonra bir daha bastı suya içindeki muhterem arkadaş. Kazancı Yokuşu'nun üst girişindeki Caminin oraya kadar kaya kaya inmiştim. Ayağa kalktım, sokağın başında duruyordu TOMA. Paçalarımdan su akıyordu. Elimi kaldırıp işaret parmağımı salladım.

“Yeter be. Yeter… Yeter…”

O sırada bir eylemci belime sarılıp çekti beni kenardaki inşaatın yanına. Çevik kuvvet yukarıdan ardı ardına 2 gaz bombası kapsülü atmıştı. Geri döndüm, The Marmara’nın yanından yukarı Taksim’e. Ama batmıştım. Tekrar İstiklal’e girdim. O sokak senin, bu sokak benim görüntüleye, görüntüleye Galatasaray. Oradan direkt aşağıya, Kasımpaşa. Kasımpaşa’yı boylu boyunca geçip Dolapdere’den yukarı. İnanılmaz geliyor di mi?

Ama böyle... İnsan koştururken yorulmuyor. Durunca yoruluyor böyle ortamlarda. Yollarda barikatlar vardı. Şişli yönüne doğru ilerliyordum. Her tarafta ateşler yakılmıştı. Sokaklar ve ana cadde tıklım tıklımdı. Şişli Zabıta müdürlüğü önünde bir de baktım Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül’ün özel kaleminden bir arkadaş.

“Aaa, Yalçın abi ne oldu sana böyle?”

“Islandım azıcık. Başkan mı burada?”

“Evet yukarıda. Gel seni çıkartayım yanına.”



Fotoğraf: Özay Özgüler - Taksim, Gezi Parkı 16 Haziran 2013

Twitter'den küfürler

2 kat üstte bir odadaydı Mustafa Sarıgül, camdan dışarıyı izliyordu. Ve bir yığın insan vardı odada.

“Başkanım Yalçın abi geldi.”

“Ooo kardeşim benim”

Sarılmaya kalktı.

“Başkanım hiç öpmeyin. Sırılsıklamım.”

Şaşırmıştı Sarıgül halimi görünce. Hemen bir iskemle getirtti. Soğuk su söyledi.

“Ne bu hal Yalçın. Eylemden mi geliyorsun?”

“Evet başkanım. Taksim’den geliyorum. Döneceğim yine.”

Uzanıp alnımdan öpmüştü, hiç beklemediğim bir anda. Islanmış, tozlanmış, yorulmuş, gaza bulanmıştım.

“Hadi başkanım size doyum olmaz.”

“Nereye gidiyorsun?”

“Taksim’e. Devam…”

“Dikkat et kendine. Bir şey olursa ara.”

“Tamam başkanım, siz de…”

Koşarak indim aşağıya. Önümüzden 3 minibüs geçti. Üzerlerinde “AKUT Arama Kurtarma” yazıyordu. İçleri kırmızı renkli kıyafet giymiş insan doluydu. Durum buydu yani, 15 Haziran 2013’ü, 16 Haziran 2013’e bağlayan gece. Harbiye’de sokak sokak çatışıyordu polisle eylemciler. Caddeler yakılmış barikatlarla kapalıyıdı. Divan Oteli’nin yanından karşıya geçip Habertürk binasına geldim. Eski kayınbiraderim Erhan Fıratlı bekliyordu. İstiklal’de bir restoranda görev yapıyordu Erhan. O da çıkamamış bu saatlere kalmıştı. Oradaki bir kafeye oturduk. Eski eşim ve kızım bizi almaya geleceklerdi. Arkadan hala gaz, sloganlar ve ara ara patlama sesleri duyuluyordu.

Sabah karşı eve ulaştığımda her yerim ağrıyordu. Ama daha acı sürprizle fotoğrafları bilgisayara aktarırken karşılaşacaktım. CF kartlardan birisini okumuyordu bilgisayar. Daha doğrusu hiç görmüyordu. Çantayı korumuştu özel kılıfı ama pantolonun cebinde ıslanmıştı CF kart. Çalışmıyordu. Diğer karttaki görüntüleri aktarıp web siteme ekledim sıcağı sıcağına notları da günlüğe yazdım.

Twitter’a girdiğimde özellikle 2 kişinin ağır küfürlü masajları vardı, engellemeden önce yanıt yazdım;

“Bakın sabah ezanı okunuyor. Bana küfür edeceğinize dua edin de kimse ölmesin.”



Fotoğraf: Yalçın Çakır - Taksim, Gezi Parkı 15 Haziran 2013

Gençler öldürülüyor

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan bugün (16 Haziran 2013) Kazlıçeşme’de miting düzenleyecekti, Melih Gökçek meydan okumuştu eylemcilere. Vs, vs, vs… Gün ışırken koltukta sızmışım.

Ülkede hayat normale, eylemler anormale dönmeye başladı. Duran adam çıktı herkes şaşırdı. Bikinili kadın çıktı herkes daha da şaşırdı. Duran adam eylemi, oturan, uzanan, yatan, düşen adama dönüştü. Su savaşı ve LGBT yürüyüşünün arasına Karanfilli anma eylemi ve BDP’lilerin Cizre’de öldürülen genç için yaptıkları yürüyüş karıştı. Yeni ölüm haberleri geldi ardı ardına. Ankara’da Ethem Sarısülük polis kurşunuyla, Eskişehir’de 19 yaşındaki üniversite öğrencisi Aliş sivil adamlarca dövülerek katledildi.

Her cumartesi gaz günüydü artık. Taksim’de buluşuyor gece yarısına kadar kaçma, kovalamaca içinde fotoğraf çekiyorduk. Yine yaralanmalar, yine şiddet. Taksim’e giriyor, Gezinin çevresinde dolaşabiliyorduk. Ama Gezi Parkı’na çıkamıyorduk. Yasaktı. Yaklaşmaya kalkana yine gaz, yine cop.

6 Temmuz 2013 Cumartesi…

Taksim Dayanışması’nın çağrısıyla Taksim’e çıkmıştı eylemciler. Mahkemenin, Taksim ve Gezi ile ilgili aldığı tüm işlemlerin durdurulması kararıyla parka gireceklerdi. Ama meydana çıkmalarına bile izin vermedi polis. CHP Genel Başkan Yardımcısı Gürsel Tekin saatlerce tartıştı polisle. Ancak izin yerine gaz geldi, plastik mermi geldi, tazyikli su geldi. Polisler milletvekili falan dinlememiş Tekin dahil kim varsa saldırmıştı. Halk Tv muhabiri bayanın çürümedik yeri kalmadı gözaltına alınmak isterken. Gürsel Tekin yaralandı, CHP İl Başkanı Oğuz Kaan Salıcı polisten küfür işitti, itildi, hırpalandı. Talimhane’de palalı bir adam önüne gelene saldırdı.

Ben de Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Ana Sanat Dalı’ndan dönem arkadaşım Özcan Yaman’la birlikte fotoğraf çekiyordum. İstiklal caddesinin ara sokaklarından çıkan eylemciler polisle çatışıyordu. En şiddetli çatışma Galatasaray Meydanı’ndaydı. Bir ara ortalık sakinleşti. Özcan bana seslendi;

“Gel şu sokağa girelim. Aşağıda müdahale var.”

“Ya Özcan ne zaman bir sokağa girsem arada kalıyorum. Emin misin?”

“Gel sen, gel…”

Özcan benim kıyıdan kıyıdan yürüdüğümü görünce seslendi;

“Öyle saklanırsan yersin gazı. Ortadan yürü. Saklanma.”

Girdiğimiz sokak tam Nevizade’ye çıkıyordu. Sokağa müdahale ediyordu polis. Bir akrep de girişini kapatmıştı. Akrebin üzerindeki polis sürekli plastik mermi sıkıyordu sokağa. Arkadan gelen çevik kuvvet polisleri de gaz bombası atıyordu. Özcan koştu daldı sokağa. Ben arkada kalmıştım. Sloganlar atılıyor, insanlar çatal, kaşık, tuzluk hatta masalardaki mezeleri fırlatarak kendilerini savunuyordu. Ben de girdim sokağa. Savaş alanı gibiydi. Polis yemek yiyen, sohbet eden insanların üzerine gaz bombası ve plastik mermilerle saldırmıştı ama ummadıkları bir direnişle karşılaşmışlardı. Kim varsa üzerine yürüyordu polisin. Bir kadın yaralanmıştı lokantalardan birinde, başından akan kanı siliyorlardı peçeteyle. Genç bir bayan avaz avaz bağırıyordu.

“Neden? Neden? Ne istiyorsunuz bizden?”



Fotoğraf: Yalçın Çakır - Taksim, Gezi Parkı 06 Temmuz 2013

Akrep'den müzik yayını!..

8 Temmuz 2013 – Pazartesi…

İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, emniyet müdürü Hüseyin Çapkın öğleden sonra birlikte parkı açtılar. Genç bir bayan, konuşmasının uzunluğu ve içindeki tekrarlarla neredeyse baygınlık geçirten Vali Mutlu’ya bir soru sordu;

“Eşimle öpüşebilecek miyim.”

Vatandaş parka girdi. Ancak saat tam 15:00’de yine kapatıldı park. Polisler vatandaşları parktan çıkartırken yaşlı bir teyze polislere aynen şöyle diyordu;

“Evladım, aç kapa, aç kapa musluk mu bu?”

Polis, Taksim Dayanışması’nın Gezi Parkı’na girmesine izin vermemişti. Müdahale oldu. Polisin müdahalesinde çok sayıda vatandaş yaralandı. Artık kanıksamış çok önemli bir an değilse fotoğraf bile çekmiyorduk. Keyfe, kafasına göre gaz atıyordu polis. İstiklal Caddesi’nde AK Sanat’ın orada sağa sola bakınırken birden müzik yükseldi. Nereden geliyor derken, bir akrebin (Polislerin kullandığı ufak, zırhlı araç) hoparlöründen yükseldiğini söylediler. Çözemedim müziğin kaynağını ama gevşeyivermiştik bu gergin ortamda.

Kendime geldim geleli dostlar
Olamam kimseye düşman
Bi şüphem yok kefenim sağlam
İçerim ben bu akşam

Sesleri duydum duyalı dostlar
Yola çıktım yeni baştan
Acelem yok hedefim sağlam
İçerim ben bu akşam
İçerim ben bu akşam

Bir yandan müzik çalıyor diğer yandan gaz bombası yağıyordu ara sokaklara. Çok sayıda eylemci gözaltına alındı. Taksim Dayanışması üyeleri İstanbul Tabip Odası Genel Sekreteri Ali Çerkezoğlu, Mücella Yapıcı, Erkan Baş, Ongun Yücel, Ender İmrek, Süleyman Solmaz, Beyza Metin, Akif Burak Atlar ve Haluk Yüksel’de gözaltına alınanlar arasındaydı.



Fotoğraf: Yalçın Çakır - Taksim, Gezi Parkı 06 Temmuz 2013

Ve gece saat 23:00 gibi tam da biz televizyonda mesaiye başlamışken tekrar açıldı Gezi Parkı. Sabaha kadar doldu park. Yüzlerce kişi şölen yaptı adeta.

Yazar: Yalçın Çakır

-----------------------